torstai 22. helmikuuta 2018

Verkko-ohjauksen kehitystyö jatkuu Oamkin opiskelijapalveluissa





Aloittelimme Oamkin opiskelijapalveluissa uutta hanketta kokoontumalla Verkko-ohjaaja - hankkeessa olleiden kahdeksan ydinryhmäläisen kanssa 8.2.2018. Ensimmäisessä palaverissamme otimme käsittelyyn kokemukset eOhjauspalveluista ja pian käyttöön otettavat uudet toiminnat.



Kävimme läpi palvelut ja keskustelimme kehittämiskohteista. Esimerkiksi opiskelutodistuksia ja otteita opintosuorituksista tilataan paljon tätä kautta. Myös ohjaus- ja neuvontavideot koettiin erittäin hyviksi ohjaustavoiksi. Totesimme, että osa videoista vaatii päivittämistä ja uusia videoita pitäisi myöskin ehtiä tekemään.
Chat on ollut viikoittain muutaman tunnin auki. Chattiin tulevat kysymykset ovat olleet aika yleisluontoisia ja eivät ole useinkaan koskettaneet opiskelijapalveluissa hoidettavia asioita. Chat on kuitenkin tulevaisuuden palvelumuoto, jota pyrimme edelleen kehittämään. 
Maaliskuussa otamme käyttöön uuden palvelun, kun aloitamme myös Skypen kautta neuvonnan.  Opiskelija voi ehdottaa etäneuvonta-aikaa opiskelijapalveluihin ja opiskelijapalveluista lähetetään sitten kalenterikutsu neuvontaa varten. Viime akoina olemmekin harjoitelleet Skypen käyttöä ja työstäneet toimintaohjeita niin henkilökunnalle kuin opiskelijoillekin.
Täysin uutena toimintona aloittelimme Usein kysytyt kysymykset (UKK) -listan tekemistä. Tarkoituksena on koota vastauksia sellaisista asioista, joihin joudutaan päivittäin vastaamaan opiskelijapalveluissa. UKK-lista lisätään sen valmistuttua eOhjauspalveluiden sivulle.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti